Az okos napozás kellékei – bevezetés

Meg lehet találni a napfürdőzésben is a meditatív állapotot. Kényelmes helyzetben vagy, érzed, ahogy kontaktolsz a Nap sugaraival, ahogy feltölt energiával minden egyes fénysugár. Mmm. Emellett számos jótékony élettani hatása van a napozásnak, a lélek és a test akksiját is kitűnően feltölti. Csak hát, a csatlakozás minősége és mennyisége sem mindegy.

Magyarország fényszegény régióban van, érdemes minél több időt napfényen tölteni, ha megtehetjük. Ez napi legalább negyedórát jelent. Nem mindegy, mit kenünk magunkra, mikor és milyen gyakran. A túlzásba vitt naptejezés sem egészséges, ahogy az sem túl optimális, ha nonstop pőrén randevúzol a fénnyel. Fontos az is, hogy mit eszünk és mit iszunk, mielőtt napra megyünk, a káros sugarak miatt pedig elengedhetetlen (lenne), hogy az összeomlott egészségügy keretén belül, preventíven megnézessük magunkat. A melanóma például gyógyítható, ha korán felismerik, ha viszont nem, elég magas a mortalitása. Bezony.

Van pár tippem arra az esetre, ha biztonságosan napoznál, vagy felelősségteljesen töltenél időt a napon, vigyáznál magadra teszem azt kertészkedés vagy tetőfedés közben is. Természetesen nemcsak a védekezés a fontos, a napsugarakkal való helyes kapcsolódást a napvédők pont meghiúsítják, na de akkor mi a teendő? Egy biztos, félni nem kell a napfénytől, ez egy éltető erő. Ha viszont nem figyelsz a tűzzel való játékra, megégethet. Odafigyelés a kulcs. Meg a rettegett UV-B.

Ez sem egy rövid téma, felületesen érintették már többször, ha arra van igény, keressetek rá más oldalakon. Amiről itt több részletben szó lesz, az a

  • belső védekezés
  • külső védekezés
  • bőrbetegségek, amelyekkel jobb vigyázni
  • a leégés: mit tegyünk, ha már megtörtént a baj?
Oszd meg, ha tetszett!

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

négy − 2 =

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial